Spomínaná estakáda pozostáva z dvoch súbežných mostov. Tvorí ju päť dilatačných celkov pozostávajúcich zo 42 polí. Nosná konštrukcia mosta je spojitá, dvojtrámová a je navrhnutá z dodatočne predpätého betónu. Dilatačné celky sa budú budovať pomocou výsuvnej skruže a pevnej podopretej skruže.
Most budujeme metódou horných výsuvných skruží, pričom oba mosty majú samostatnú skruž. Na jeden pracovný cyklus zabetónujeme medziľahlé pole a konzolovanú časť nasledujúceho poľa. Obe skruže sa pohybujú po oceľových konštrukciách umiestnených na vopred vybudovaných priečnikoch. Most posúvajú hydraulické valce umiestnené na týchto konštrukciách.
Táto estakáda bude križovať cestu I/16, pokračujúc popri vodnej nádrži Mýtna a skončí preklenutím násypu nasledujúceho úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Výška pilierov bude v rozmedzí od 5,4 do 19,4 metra.
Začiatok úseku R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na úsek R2 Pstruša – Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorého odovzdanie motoristom do užívania predpokladáme už tento rok. R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy.