Práce na unikátnom obchvate Žiliny, ktorý motoristom sprístupníme na jeseň tohto roka, pomaly finišujú.
Súčasťou 4,2 km dlhého diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je tunel Považský Chlmec a estakáda ponad vodnú nádrž. Diaľnica začína priamym napojením na už prevádzkovanú diaľnicu D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov a následne premosťuje 1,4 km dlhou estakádou Hričovskú priehradu. Potom vchádza do tunela Považský Chlmec. Estakáda stojí na 57 pilieroch, z nich 35 je vo vode.
Estakáda žilinského obchvatu patrí k unikátnym stavbám predovšetkým svojimi technickými parametrami. Nosná konštrukcia mosta dosahuje dĺžku až 1 493 metrov a realizuje sa použitím viacerých technológií súbežne – na pevnej skruži, na výsuvnej skruži a letmou betonážou s vozíkmi.
Po jej krajoch bude protihluková stena so stĺporadím zabezpečujúcim osvetlenie proti nárazu vtákov. Technickými parametrami konštrukcie, navrhnutým postupom výstavby a celkovým estetickým stvárnením sa estakáda zariadila medzi výnimočné konštrukcie v celoeurópskom meradle.
Po dobudovaní úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno ušetrí motorista v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy zhruba 4 minúty.
Projekt D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno bol tzv. fázovaný projekt, pretože bol spolufinancovaný z Operačného programu doprava 2007 – 2013 a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Výška nenávratného finančného príspevku na I. fázu bola 74 548 579 eur a výška nenávratného finančného príspevku na II. fázu bola 165 299 615,29 eur.