Presmerovanie dopravy sme zrealizovali nedávno, doprava teraz vedie cez cestu I. triedy. Zrealizovali sme prekládku cesty I/68, pričom tento úsek je dlhý takmer 1,7 km a cesta je navrhnutá ako štvorpruhová. Zatiaľ funguje v polovičnom profile.
Okrem tohto míľnika práce pokročili aj na ďalších objektoch stavby. Na mostoch realizujeme nosné konštrukcie a rímsy. Práce prebiehajú aj na zárubných múroch a montujeme už aj zábradlia. Na samotnej rýchlostnej ceste prebieha realizácia kanalizácie a podkladových a asfaltových vrstiev. Upravujeme tiež priestor pod mostami a potok Dzikov.
Ako je na tom tunel Bikoš?
Nedávno sme informovali, že v tuneli Bikoš je už na finál hotové sekundárne ostenie. Aktuálne sú v západnej rúre dokončené už aj chodníky a pripravuje sa povrch ostenia na náter. Vo východnej tunelovej rúre realizujeme štrbinové žľaby, obrubníky a káblové trasy pod chodníkmi. Práce pokračujú aj na konečných terénnych úpravách na južnom a severnom portáli.
A čo ďalej?
V najbližšej dobe nás čaká realizácia vozovky v tuneli Bikoš a realizácia mostov a ich nosných konštrukcií. Tam, kde to bude možné začneme aj s realizáciou podkladových a asfaltových vrstiev.
R4 Prešov, severný obchvat v číslach
- 4,3 km dlhý úsek v plnom profile
- motoristom ušetrí približne 10 minút
- 155 stavebných objektov
- 9 mostov
- tunel Bikoš s dĺžkou 1 150 m