Najdlhšia diaľničná estakáda Slovenska je otvorená

Bratislava, 20. novembra - Nová krivánska štvorprúdovka je od dnešného dňa k dispozícii motoristom. Práve dnes, 20. novembra, sme slávnostne otvorili nový, viac ako deväťkilometrový úsek rýchlostnej cesty R2 medzi obcami Kriváň a Mýtna. Súčasťou úseku je aj unikátna najdlhšia diaľničná estakáda Slovenska, ktorá tvorí takmer polovicu celého úseku.

„Výstavba dopravnej infraštruktúry na Slovensku patrila medzi priority každej mojej vlády. Dobre rozvinutá cestná sieť so sebou prináša aj vyššiu životnú úroveň, keďže do regiónov, cez ktoré vedie diaľnica či rýchlostná cesta, prichádzajú investori a tí vytvárajú nové pracovné príležitosti. Otvorením úseku R2 Kriváň – Mýtna tak zvyšujeme nielen komfort a bezpečnosť cestovania, ale doslova otvárame cestu k ďalšiemu hospodárskemu rozvoju juhu stredného Slovenska,“ vyzdvihol predseda vlády SR Robert Fico.

„Do diaľničného portfólia oficiálne pribudla najdlhšia súvislá estakáda s dĺžkou 4,374 kilometra, čím sa zaraďuje medzi jedinečné stavby aj v medziach celej strednej Európy,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž a doplnil, že analýzy a nedávne skúsenosti s využívaním susedného úseku motoristami predpovedajú vysoký prínos nového ťahu R2-ky. 

„Po sprejazdnení vedľajšieho úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce sa nám podarilo dostať z okolitých obcí až 94 % kamiónov. Preto očakávame, že aj nový úseku R2 významne odbremení obce,“ doplnil minister. 

Predbežné analýzy diaľničiarov ukazujú, že nový úsek dostane z okolitých obcí až 7 000 osobných a 2 000 nákladných áut denne. Krivánska R2-ka je zároveň súčasťou južnej infraštruktúrnej spojky medzi dvoma metropolami Slovenska – Bratislavou a Košicami. Sprejazdnenie tak výrazne zjednoduší cestovanie medzi západným a východným Slovenskom južnou trasou. Nová rýchlostná cesta cez novohradský región ušetrí motoristom prinajmenšom päť minút cestovania. Premávka tak bude nielen rýchlejšia a plynulejšia, ale aj bezpečnejšia.

„Výstavba takej dlhej súvislej diaľničnej estakády nebola zo stavebného hľadiska jednoduchá. Použili sa až tri technológie: výsuvná skruž, letmá betonáž a výsuv mosta,“ vyzdvihol generálny riaditeľ NDS Filip Macháček. 

Rovnako, ako po dokončení obchvatu Tvrdošína či Košíc, diaľničiari opravujú aj niektoré lokálne cesty, ktoré sa intenzívne využívali stavebnými mechanizmami počas výstavby R2 Kriváň – Mýtna. Ide o niekoľko kilometrov opravených vozoviek, pričom napríklad v obciach Podkriváň či Kriváň sa už tieto opravné práce stihli aj dokončiť. 

Trasa novej krivánskej R2-ky sa napája na existujúce úseky R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce z južnej strany a na úsek R2 Pstruša – Kriváň zo severnej strany.