Tretí článok budúcej kysuckej D3 výrazne pokročil v príprave. Národná diaľničná spoločnosť v týchto dňoch odoslala oznámenie o súťaži do vestníka verejného obstarávania na úsek D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.
Kysucký diaľničný ťah patrí medzi projekty, ktorým Národná diaľničná spoločnosť pripisuje najvyššiu prioritu, dôvodom je najmä súčasná nepriaznivá dopravná situácia v regióne. Vyhlásením verejného obstarávania na výstavbu poslednej časti z trojice tohto ťahu sa zároveň splnil záväzok plynúci z uznesenia vlády, ktorým bol určený konečný termín na vyhlásenie všetkých troch tendrov do konca roka 2024.
Diaľničný ťah D3 na Kysuciach odláka časť osobných i nákladných áut zo súčasnej cesty I/11. Veľkému úbytku kamiónov sa potešia najmä obyvatelia obcí Oškerda, Radoľa, Povina či Kysucký Lieskovec. Podľa dostupných analýz pri obci Oškerda je možné po dobudovaní kysuckej D3 očakávať až o 12 000 menej osobných a o 6 000 menej nákladných áut využívajúcich cestu I/11. Pri ostatných uvedených obciach sa úbytok pohybuje okolo 7 000 pri osobnej doprave a zhruba okolo 5 000 pri nákladnej doprave za 24 hodín. Zároveň kysucká D3 výrazne zjednoduší život aj samotným budúcim užívateľom ťahu, ktorí ušetria cestovný čas najmä v rannej a popoludňajšej špičke.
Okrem toho dobudovaný ťah D3 vytvorí lepšie podmienky pre rozvoj priemyslu v regióne. Dobre premyslená dopravná infraštruktúra je lákadlom pre logistické centrá, priemyselné parky, ale aj pre iné odvetvia, keďže sa zvýši mobilita pracovnej sily. Diaľničná sieť pomôže aj pri rozvoji rekreačného využitia územia a turistického ruchu.
Čerstvo obstarávaný tretí úsek kysuckej D3 bude mať celkovú dĺžku 11,2 kilometra a bude priamo nadväzovať na predošlé dva úseky (D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a D3 Oščadnica – Čadca Bukov, II. profil). Predpokladaná hodnota zákazky na výstavbu tretieho úseku kysuckej D3 je 507,4 milióna eur bez DPH. Tender počíta s výstavbou 16 mostných objektov, šiestich oporných múrov, 16 kusov protihlukových stien a chýbať nebude ani ekodukt, teda most pre zver. V rámci výstavby dôjde aj k preložke cesty I/11 v úseku od križovatky Brodno po napojenie pri Kysuckej Bráne.
Posledný rok je pre kysucký región výrazným míľnikom, čo sa týka pokroku v príprave diaľničného ťahu D3. Tento rok bol odovzdaný do užívania diaľničný privádzač Kysucké Nové Mesto a podarilo sa vyhlásiť aj všetky tri verejné obstarávania na nadväzujúce úseky. Po vybudovaní bude mať Slovensko kompletné diaľničné prepojenie od Žiliny až po hranice s Poľskom, čo pomôže Slovensku splniť aj medzinárodné záväzky v rámci Transeurópskej dopravnej siete.