Národná diaľničná spoločnosť zároveň všetkým motoristom opätovne pripomína, že v nasledujúcom období bude dôležité osvojiť si pravidlá jazdy za sypačom, ale aj to, že počas hustej hmly či sneženia je potrebné svietiť hmlovými svetlami.
Zásahy na severe Slovenska
Pre zníženie rizika tvorby poľadovice na diaľnici či na mostných objektoch jazdili dva sypače na najsevernejšom úseku, na diaľnici D3 Svrčinovec – Skalité. Celkovo najazdili 55 km a spotrebovali 2,6 tony posypového materiálu. Preventívny posyp bol zrealizovaný aj na diaľnici D1 Ivachnová – Važec, na ktorej z dôvodu možného namŕzania jazdila dvojica sypačov, vykonali posyp na 12 kilometroch a následne ešte zabezpečili kontrolu zjazdnosti vozovky. Pri prvom výkone spotrebovali takmer 2 tony posypového materiálu.
Na diaľnici pod Tatrami, v lokalite od Važca po Levoču najazdili zimné mechanizmy počas prvých zásahov vyše 100 kilometrov a spotrebovali jednu tonu posypovej soli do -6 stupňov Celzia. Sedem ton posypovej soli sa zase použilo na zabezpečenie zjazdnosti diaľnice D1 Levoča – Svinia. Z dôvodu padajúcej hmly a mínusových teplôt sa mohla tvoriť námraza aj na úseku D1 Dubná Skala – Turany. Preto bol nariadený preventívny posyp a dvojica sypacích vozidiel aplikovala materiál na 40 kilometroch.
Prevencia aj v nižšie položených regiónoch
Prvé prízemné mrazy preverili pripravenosť zimných mechanizmov aj na diaľničných úsekoch v okolí Lučenca či Galanty, takisto bol vykonaný prvý posyp aj na úsekoch R1 a R2 pri Zvolene.
Udržiavame takmer 1 200 km
Národná diaľničná spoločnosť zabezpečuje výkon zimnej údržby na diaľniciach, rýchlostných cestách a cestách I. triedy v nasledovnom členení:
- Diaľnice: 514,15 km
- Rýchlostné cesty: 223,43 km
- Vybrané cesty I. triedy: 144,02 km
- Privádzače, odpočívadlá a parkoviská: 87,31 km
- Križovatky: 224,34 km
Kedy nepredbiehať sypače? Zopakujme si pravidlá
Keď svetelná signalizácia ukazuje smerovú šípku, je možné bezpečne predchádzať posypové vozidlo v smere šípky. Na svetelnej signalizácii máme svetelné kríže, ktoré znamenajú zákaz predchádzania. Vodiči si neuvedomujú, že pri jazde posypových vozidiel v tandeme vzniká snehová koľaj, kde je veľmi jednoduché dostať šmyk. Ak na ceste vidíme sypač so zdvihnutou radlicou, môžeme ho opäť bezpečne predchádzať v smere šípky. Naši kolegovia prosia všetkých motoristov, aby dodržiavali bezpečný odstup a dodržiavali svetelnú signalizáciu na vozidlách.