Rozšírenie diaľnice D1 Bratislava – Triblavina v dĺžke takmer 4,5 km, ktorej súčasťou je aj kľúčové prepojenie diaľnic D1 a D4 patrí medzi aktuálne najvýznamnejšie priority Národnej diaľničnej spoločnosti. Rozšírenie D1 je strategickou investíciou pre zvýšenie komfortu a bezpečnosti desiatok tisíc ľudí cestujúcich najmä z Bratislavy a do Bratislavy. Dokončenie križovatky zásadným spôsobom napomôže odbremeniť hlavné mesto od tranzitnej dopravy. Výstavba tento mesiac vstupuje do novej realizačnej fázy, ktorá však prinesie nevyhnutnú úpravu vo vedení dopravy. Nové náhradné vetvy, budú najskôr slúžiť pri presmerovaní tranzitu počas dvíhania, modernizácie a rozširovania D1. Neskôr to budú plnohodnotné vyraďovacie vetvy z D1 na križovatku D1/D4.
Dňa 16. marca 2024 od 22:00 začnú demolačné práce uzatvoreného mosta na Triblavinskej ceste nad D1 z Čiernej Vody, ktorý je v havarijnom stave a po demolácii umožní rozšírenie telesa diaľnice D1. K samotnej demolácii, dôjde v noci v sobotu, 16. marca od 22:00. Pre demolačné práce bude úsek diaľnice D1 v dĺžke približne 4,5 km uzatvorený. Keďže pred samotným uzatvorením diaľnice je nutné vykonať prípravné práce s dopravným značením, pre bezproblémovú dopravu odporúča NDS motoristom vyhnúť sa úseku už od 20:30 hod. a využiť starú Seneckú cestu I/61, ktorá je určená ako obchádzková trasa počas uzatvorenia diaľnice od križovatky Zlaté piesky po križovatku Triblavina. Na obchádzkovú trasu motoristov navedie odbočenie v križovatke Triblavina (smer zo Žiliny do Bratislavy) a v smere von z mesta v križovatke Ivanka pri Dunaji. Demolačné práce na moste a uzatvorenie diaľnice D1 sú naplánované na víkendovú noc, aby sa minimalizoval dopad na dopravu. Po odstránení mosta sa začne s prípravou výstavby nového mostu nad diaľnicou v zmysle nových parametrov tak, aby sa už zohľadnila nová šírka diaľnice D1.
Od nedele 17. marca odštartujú niekoľkomesačné práce na rozširovaní D1. Práce sú rovnako plánované tak, aby sa minimalizoval dopad na premávku. Počas prác na rozšírení diaľnice ostane zachovaný počet jazdných pruhov v danom úseku D1 , ale dôjde k ich zúženiu a zníženiu maximálnej povolenej rýchlosti na 80 km/hod. Konkrétne v smere Bratislava – Žilina medzi 13 a 16 kilometrom. V opačnom smere medzi 17 a 13 kilometrom. Napriek maximálnej snahe je nevyhnutné rátať so zdržaniami najmä v dopravných špičkách.
Národná diaľničná spoločnosť pripravila všetky opatrenia, aby dopady na dopravu minimalizovala a posilnila aj posádky Diaľničných patrol
Dopravu však ovplyvnia aj samotní motoristi. Práve ohľaduplná jazda, zvýšená pozornosť v zúžených jazdných pruhoch a využívanie alternatívnych trás zásadným spôsobom dokážu podporiť plynulosť dopravy počas nevyhnutných prác. Preto NDS v spolupráci dopravnou políciou pripravila sumár základných rád ako zodpovedne jazdiť v zúžených pruhov.
„Motoristi by mali veľmi pozorne sledovať situáciu pred a za sebou, rešpektovať dočasné dopravné značenie, predovšetkým rýchlosť a mali by svoju jazdu prispôsobiť tomu, že jazdia v zúžených jazdných pruhoch. Predovšetkým by to mala byť ohľaduplná jazda. My budeme rovnako na mieste, dohliadať na to, aby sa každý účastník cestnej premávky dostal bezpečne do cieľa“ uzavrel Rastislav Polakovič, riaditeľ odboru dopravnej polície Prezídia Policajného zboru.