Krivánska R2 sa dokončuje, motoristom bude slúžiť ešte tento rok

Na juhu stredného Slovenska sa rodí nový príbeh dopravy. Úsek R2 Kriváň – Mýtna získava svoju finálnu podobu – na mostoch boli ukončené práce na hydroizolácii a zábradliach a zrealizovali sa zaťažovacie skúšky. Na hlavnej trase sa zrealizovali posledné vrstvy asfaltovej vozovky, dokončili sa práce na osadení zvodidiel a finalizujú sa práce na dopravnom značení. Národná diaľničná spoločnosť pokračuje aj v prácach na napojení predchádzajúceho rýchlostného úseku pri Mýtnej.

Mostné objekty

Na mostoch sme pristúpili k dôležitej etape, a to k statickým a dynamickým zaťažovacím skúškam. Počas testovania sa overuje nosnosť mosta pri predpísanom zaťažení. Súčasťou posledných prác aj montáž oceľových zvodidiel a doplnenie vodorovného i zvislého dopravného značenia.

Cestná trasa

Aj hlavná trasa cesty sa pripravuje na otvorenie. Na vozovke pribudli konštrukčné vrstvy – od podkladovej až po finálnu obrusnú. Dokončuje sa stredný deliaci pás, ukladajú sa prefabrikované aj oceľové zvodidlá a dopĺňa sa značenie, ktoré vodičom spriehľadní a zjednoduší jazdu.

Na stavbe pôsobí denne približne 450 pracovníkov. Vďaka ich nasadeniu bude tento deväťkilometrový úsek odovzdaný motoristom ešte v tomto roku. Spolu s predchádzajúcim úsekom R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce vytvorí takmer 30 kilometrov súvislej rýchlostnej cesty, ktorá odbremení obce od tranzitnej dopravy a prinesie plynulejšie cestovanie.

„R2 Kriváň – Mýtna je symbolom toho, že aj veľké stavby sa dajú doviesť do úspešného konca vďaka systematickej práci a odhodlaniu všetkých zúčastnených. Pre motoristov to bude úľava a pre obce v okolí významná zmena k lepšiemu. Som rád, že ešte v tomto roku môžeme motoristickej verejnosti odovzdať úsek, ktorý zvýši bezpečnosť a komfort cestovania,“ hovorí Filip Macháček, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.

Jedinečná stavba

Dominantou úseku je najdlhšia estakáda na Slovensku s dĺžkou 4 374 metrov. Rozdelená je na osem dilatačných celkov, pričom sa budovala tromi rôznymi technológiami – na výsuvnej skruži, letmou betonážou a postupným výsuvom nosnej konštrukcie. Aj vďaka nej sa R2 Kriváň – Mýtna zaradí medzi najzaujímavejšie cestné projekty na Slovensku. Celý úsek má dĺžku viac než 9 kilometrov a po dokončení sa stane významnou súčasťou južného ťahu Slovenska.