Kysucký ekodukt má pred sebou dokončovacie práce

Na stavbe D3 Zelený most Svrčinovec sa postupne realizujú posledné práce. Ekodukt nad železničnou traťou sa dokončuje, nosné konštrukcie ekoduktov nad cestou prvej triedy I/11 a Šlahorovým potokom sú hotové a aktuálne sa na týchto dvoch ekoduktoch realizuje prísyp nosnej konštrukcie.

Samotná stavba D3 Zelený most Svrčinovec je rozdelená na dva celky – ekodukt nad cestou I/11 a potokom a ekodukt nad železničnou traťou. Ako úplne finálna práca bude realizácia oplotenia. Vo výsledku bude most porastený stromami, kríkmi a navádzacou zeleňou.
 

Stavebné práce prebiehajú z veľkej časti za nepretržitej dopravnej premávky, iba pri niektorých činnostiach boli práce realizované pri čo možno najmenších obmedzeniach na hlavnom ťahu.

Ako prvé boli realizované práce na moste v okolí železničnej trate. Aby mohli práce prebiehať kontinuálne, museli byť najskôr vytvorené prístupové cesty a pracovné plošiny pre vrtné súpravy a mechanizmy, zároveň musela realizácia prebiehať počas prevádzky železničnej trate. Nasledovali práce na založení mostov ponad Šlahorov potok a ako posledné boli realizované práce na zakladaní ponad cestu prvej triedy. Konštrukcia ekoduktu je zložená z prefabrikovaných železobetónových dielcov, ktoré vážili aj 40 ton a na presné miesto určenia boli ukladané pomocou ťažkého mobilného žeriavu.

Snaha o zachovanie biokoridoru
 

Potreba vybudovania ekoduktu vznikla z dôvodu zásahu projektu diaľnice D3 medzi Svrčinovcom a Skalitým do nadregionálneho biokoridoru pre veľké šelmy, čo malo za následok jeho zúženie. Práve výstavba Zeleného mostu zabezpečí zachovanie trasy pre medvede, rysy alebo vlky, ktoré migrujú dotknutým územím obce Svrčinovec. Projekt D3 Zelený most Svrčinovec teda vznikol s cieľom zachovať nadregionálny terestrický biokoridor. Celková dĺžka migračnej trasy vytvorenej ekoduktami je 230 m.