O tuneli Bikoš
Tunel, ktorý čoskoro pribudne do prevádzky, má dĺžku 1,15 km a bude sa v ňom dať jazdiť rýchlosťou 100 km/h. Je to dvojrúrový tunel s tromi priečnymi prepojeniami a siedmimi SOS výklenkami v každej rúre. Bikoš je vo viacerých uhloch pohľadu unikátny – vykazuje mimoriadne nízky prítok podzemných vôd. „Suchosť“ tunela predstavovala veľkú výhodu pri razení a uľahčí aj prevádzku tunela. Tá bude finančne nenáročnejšia popri „suchosti“ aj vďaka inteligentnému LED diódovému systému osvetlenia.
Ako to ide na ostatných častiach stavby?
Už o pár týždňov by sme v križovatke Prešov mali realizovať pokládku tretej – obrusnej asfaltovej vrstvy. Na prístupovej ceste k južnému portálu tunelu Bikoš sa realizujú žľabovky a konštrukcia vozovky, na ceste k severnému portálu je položená prvá asfaltová vrstva. Na mostoch realizujeme rímsy, odvodnenie a injektáž. V nasledujúcom období budeme na mostoch priebežne ukladať liaty asfalt, následne asfaltové vrstvy a práce budú pokračovať montážou zvodidiel.
R4 Prešov – severný obchvat, I. etapa v číslach:
- 4,3 km dlhý úsek v plnom profile
- motoristom ušetrí približne 10 minút
- predpokladáme intenzitu dopravy v hodnote 15 000 vozidiel/ 24 hodín
- 155 stavebných objektov
- 9 mostov
- tunel Bikoš s dĺžkou 1 150 m
- križovatka Prešov, sever