
Posledné mesiace sa stavebne ukončili práce na zárezoch a násypoch, boli kompletne zrealizované úpravy podložia a tiež vozovkové vrstvy do úrovne tuhej podkladovej vrstvy. Na mostoch sú hotové nosné konštrukcie, rímsy, izolácie mostoviek vrátane ochrany, sfinalizované sú už aj práce na zárubných múroch. Na celej trase R3 sa osadilo trvalé dopravné značenie, zrealizovali sa vegetačné úpravy a rekultivácie.
Počas výstavby sa na časti hlavnej trasy objavila tvrdšia hornina oproti predpokladom, preto bolo potrebné pristúpiť k zmene technológie a technologického postupu. Dôvodom boli mimoriadne zložité geologické pomery horninového masívu. Horninu bolo potrebné rozpojovať odstreľovaním, predchádzali tomu rozsiahle vŕtacie práce.
O stavbe R3 Tvrdošín – Nižná v číslach
- celková dĺžka: 5,6 km (4,4 km trasa R3, križovatkové vetvy 480 m a privádzač 697 m)
- približne 100 stavebných objektov
- 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
- najdlhší most s dĺžkou 248 m
- viac ako 1 800 m protihlukových stien
Úsek, ktorý odovzdá Národná diaľničná spoločnosť motoristom už v lete, odľahčí mesto Tvrdošín od tisícov kamiónov a inej tranzitnej dopravy, zvýši sa bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Znížením hluku, prašnosti a vibrácií sa zlepšia životné podmienky miestnych obyvateľov. Motoristom prinesie R3 skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok.