
Zjazdnosť takmer 1 200 km diaľnic, rýchlostných ciest a ostatných ciest, ktoré Národná diaľničná spoločnosť udržiava, zabezpečovalo 715 zamestnancov s 299 kusmi zimnej techniky.
Z pohľadu počtu výjazdov boli intenzívnejšie výkony pod Tatrami – v Mengusovciach a na Liptove, ďalej na Kysuciach, vo Zvolene a v Košiciach. Počas zimného obdobia, ktoré začalo 1. novembra 2024 a končilo až 15. apríla 2025 sa celkovo spotrebovalo 26 000 ton chemického posypového materiálu.
„Za každým bezpečným kilometrom je precízna práca našich dispečerov, vodičov mechanizmov, technikov a mnohých ďalších kolegov. Zabezpečiť bezpečné a dostupné diaľnice je našou prioritou,“ hodnotí Rastislav Droppa, podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.
Národná diaľničná spoločnosť investuje každoročne do obnovy techniky, skvalitňuje monitoring infraštruktúry, čo napomáha efektívne zabezpečovať a koordinovať údržbu. „Využitie pokročilých technológií nám umožňuje priniesť motoristickej verejnosti účinnú pomoc aj v extrémnych zimných podmienkach úseku podtatranskej D1. Nové dopravné riešenie, ktoré sme zrealizovali, spočíva v doplnení premenného dopravného značenia, upozorňujúceho na tzv. „bielu tmu“. Biela tma vzniká, keď je okolie diaľnice pokryté snehovou pokrývkou a zároveň je hmla alebo dochádza k vysokému zvíreniu snehu, čo má za následok takmer nulovú viditeľnosť. Počas tohto úkazu dochádza k problematickej orientácii, ochromeniu a často až k zastaveniu dopravy. Novým opatrením sme zabezpečili odklon dopravy mimo tejto nebezpečnej klimatickej situácie," opisuje Rastislav Droppa.