Nový ľavý diaľničný most má 5 polí a celková dĺžka mosta je približne 150 metrov. Most je široký 15 metrov a vysoký 8,3 metra. Nosná konštrukcia je monolitická, dvojtrámová z predpätého betónu.
Výstavba mostného objektu pozostávala z nasledovných prác:
- príprava staveniska
- zhotovenie pilotážnych plošín
- vytýčenie spodnej stavby
- zhotovenie šablón, vŕtanie a betonáž pilót opôr
- zhotovenie výkopov pre zakladanie
- zhotovenie podkladových betónov
- betonáž základových blokov
- zhotovenie drieku podpery
- debnenie a betonáž nosnej konštrukcie
- predpätie nosnej konštrukcie
- odstránenie skruže
- dokončenie zásypov opôr a betonáž prechodových dosiek a krídiel
- izolácia nosnej konštrukcie
- zhotovenie ríms, vozovky
- zhotovenie ostatného príslušenstva mosta – zvodidlá, zábradlie, terénne úpravy
- umiestnenie značiek pre sledovanie trvalých pretvorení
- dokončenie mosta a jeho uvedenie do prevádzky
Most na D1 bol postavený v roku 1984 ako súčasť stavby úseku diaľnice D1 Liptovský Ján – Liptovský Hrádok. Jeho poškodenie sme odhalili pri pravidelnej prehliadke v roku 2016. Následne začala oprava, ktorá poukázala na silné narušenie betónu nosnej konštrukcie ľavého mosta na viacerých miestach. Rozšírený dodatkový diagnostický prieskum nám potvrdil, že poškodenie je väčšieho rozsahu. Stavebno-technický stav mosta bol vyhodnotený ako havarijný, systém konštrukcie neumožňoval výmenu časti alebo celej nosnej konštrukcie a preto sme rozhodli, že ľavý most sa musí zbúrať a vybudovať nový. V blízkej budúcnosti plánujeme opraviť aj pravý most (v smere z Liptovského Mikuláša do Popradu), avšak táto rekonštrukcia sa už zaobíde bez búracích prác.