Národná diaľničná spoločnosť sa v spolupráci so zhotoviteľom rozhodla použiť vysoko efektívnu technológiu opravy, ktorá umožnila neinvazívny postup. Práce na oprave diaľničnej kanalizácie sa tak odohrávali predovšetkým v podzemí, takže pre motoristov neboli až tak viditeľné. Zároveň, vďaka tomu sa nemusel odstaviť jeden celý jazdný pruh, došlo iba k ich zúženiu.
„Ide o frekventovanú dopravnú tepnu, takže sme vyvinuli maximálne úsilie, aby obmedzenia skončili čo najskôr. Vďaka vysokému nasadeniu a spolupráci všetkých zúčastnených sa nám podarilo práce ukončiť s dvojtýždňovým predstihom v porovnaní so schváleným harmonogramom,“ vyzdvihol investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Július Mihálik.
Prvá etapa prác na výstavbe protihlukovej steny
Oprava kanalizačného systému bola v tomto úseku už absolútne nevyhnutná. Do kanalizácie sa dostávali nánosy inertných materiálov a voda unikala mimo výpuste. To malo za následok podmáčanie základov opôr mostného objektu, ktorý je súčasťou diaľnice D2.
„Podľa predbežných výsledkov diagnostiky je most stabilný, avšak podmáčanie v dôsledku nefunkčnej kanalizácie malo vplyv na jeho životnosť,“ doplnil Mihálik s tým, že mostný objekt bude nevyhnutné rekonštruovať v rámci budovania protihlukovej steny.
Opravou kanalizácie na lamačskej D2 sa spustila prvá etapa výstavby protihlukovej steny Lamač. Ďalšie etapy výstavby sú naplánované na budúcu stavebnú sezónu, o detailoch budeme informovať.