Úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno sprejazdníme v novembri, ešte predtým však všetci záujemcovia mali možnosť prejsť si jeho časť počas podujatia Dňa otvorených dverí. Čakala na nich zaujímavá prehliadka tunela s odborným výkladom, detské dopravné ihrisko, ukážka cestných a stavebných mechanizmov či bohatý kultúrny program.
Výnimočná stavba
Zamestnanci NDS záujemcom vysvetlili, ako sa vyhnúť najčastejším chybám pri jazde v tuneli a ak sa nebodaj už nejaká nepríjemnosť stane, ako sa správne zachovať. Návštevníci mali možnosť pozrieť si záložné operátorské pracovisko v sprievode tunelového špecialistu a oboznámiť sa s vnútorným technologickým vybavením tunela.
Tunel Považský Chlmec
- má dĺžku 2 218 m
- je dvojrúrový pre oba smery jazdy
- razil sa zo šiestich strán súčasne
- na razení sa podieľalo 35 strojov
- v nepretržitej prevádzke na ňom pracovalo 240 robotníkov
Hričovská estakáda
Návštevníci si okrem tunela mohli prejsť aj Hričovskú estakádu. Tá patrí k unikátnym stavbám predovšetkým svojimi technickými parametrami. Nosná konštrukcia mosta dosahuje dĺžku až 1 493 metrov a realizovala sa použitím viacerých technológií súbežne – na pevnej skruži, na výsuvnej skruži a letmou betonážou s vozíkmi.
Práce finišujú
Výstavba úseku D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno sa chýli ku koncu. V súčasnosti prebiehajú preberacie konania všetkých nosných objektov, a to najmä tunela a technologických zariadení tunela. Zároveň prebiehajú komplexné skúšky tunelových technologických zariadení, dokončuje sa operátorské pracovisko v Považskej Bystrici, ktoré bude zabezpečovať údržbu tunela. Po dobudovaní úseku motoristi ušetria zhruba 4 minúty jazdy mimo Žiliny.
Projekt D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno bol tzv. fázovaný projekt, pretože bol spolufinancovaný z Operačného programu doprava 2007 – 2013 a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Výška nenávratného finančného príspevku na I. fázu bola 74 548 579 eur a výška nenávratného finančného príspevku na II. fázu bola 165 299 615,29 eur.