Obchvat Tvrdošína odľahčí mesto od tranzitnej dopravy, zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Vodičom skráti čas jazdy a prinesie úsporu pohonných hmôt. Obyvateľom mesta prispeje k zlepšeniu životných podmienok predovšetkým znížením hluku, prašnosti a vibrácií. Novým úsekom R3 by malo po jeho uvedení do prevádzky prechádzať 6 500 vozidiel denne. Výhľadovo sa očakáva zvýšenie dopravnej intenzity na takmer 9,5 tisíc vozidiel denne.
Plánovaný postup prác
Zmluvná lehota výstavby je 822 dní. Zhotoviteľ už v najbližších dňoch začne s prípravnými prácami na zariadení staveniska, realizácii zemných prác, preložkách inžinierskych sietí. Nasledovať budú práce na zakladaní spodných stavieb cestného telesa, múrov a mostov.
Charakteristika a vedenie úseku
Rýchlostná cesta R3 Tvrdošín – Nižná sa napája na existujúci obchvat Trstenej a je vedená zvlneným členitým terénom prevažne v extraviláne. Na konci úseku R3 vedie po vetve križovatky Nižná a prostredníctvom privádzača Nižná sa pripája na súčasnú cestu I/59 cez okružnú križovatku pred vjazdom do Nižnej.
Úsek bude postavený v polovičnom profile s úpravou šírkových pomerov na začiatku a konci úseku. V km 3,900 - 4,160 povedie v plnom profile. Za mostom v km 4,160 bude vybudovaná len pravá strana rýchlostnej cesty ukončená v km 4,400 mimoúrovňovou križovatkou s privádzačom.
Obchvat Tvrdošína v číslach
- celková dĺžka: 5,6 km (4,4 km trasa R3, križovatkové vetvy 480 m a privádzač 697 m)
- približne 100 stavebných objektov
- 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
- najdlhší most s dĺžkou 248 m
- viac ako 1800 m protihlukových stien