Výstavba môže pokračovať
Doposiaľ práce na stavbe D1 Prešov, západ – Prešov, juh pokračujú v súlade s harmonogramom prác. NDS v zmysle stavebného povolenia začala ešte v roku 2017 so všetkými prípravnými prácami na stavbe, najmä v lokalitách, u ktorých sa nepredpokladá žiadny zásadný dopad z aktualizovaného posúdenia vplyvov na životné prostredie – ako je napríklad križovatka Prešov západ (tzv. Vydumanec), kde už v skoršom období prebiehali stavebné práce na predchádzajúcom úseku diaľnice. Z dôvodu aktualizácie procesu EIA boli práce pozastavené v km 99,000 až 102,650.
Po nadobudnutí právoplatnosti EIA môže zhotoviteľ s prácami postupovať podľa schváleného harmonogramu prác. Predpoklad začiatku razenia tunela Prešov je v letných mesiacoch tohto roka.
Vyšší komfort pre Prešov
Úsek diaľnice D1 Prešov západ – Prešov juh bude priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je v súčasnosti v prevádzke. V križovatke Prešov, juh sa napojí na existujúcu diaľnicu D1 Prešov – Budimír. Diaľnica D1 pri Prešove bude okrem spojnice medzi Bratislavou a Košicami tvoriť „západný obchvat“ tretieho najväčšieho slovenského mesta.
Výstavbu úseku D1 Prešov západ – Prešov juh realizuje združenie spoločností Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav, Metrostav Slovakia.
Zmluvný termín ukončenia výstavby úseku je jún 2021.
Projekt je zaradený medzi prioritné projekty v rámci Operačného Programu Integrovaná Infraštruktúra 2014 - 2020.