Predpokladaná hodnota zákazky dosahuje 6,14 milióna eur. Lehota výstavby sa predpokladá na 150 až 210 dní od podpisu zmluvy podľa ponuky víťazného uchádzača.
Verejné obstarávanie sa vypisuje s obchodnými podmienkami Žltého FIDIC-u a na základe multikriteriálneho hodnotenia ponúk. Spolu sa bude hodnotiť osem kritérií a to cena, kvalita tímu odborníkov, náklady na prevádzku, lehota obmedzení na diaľnici, lehota výstavby, lehota projektovej dokumentácie, kľúčové strojné vybavenie a hodnotenie technológie výstavby.
Výstavba bude prebiehať počas plnej prevádzky D1, dvakrát počas leta 2020 dôjde ku krátkodobým obmedzeniam, kedy bude doprava na D1 vedená v rozsahu dva plus dva pruhy. S výnimkou týchto dvoch krátkodobých obmedzení zostane doprava na vjazde a výjazde z Bratislavy zachovaná v aktuálnom stave tri plus tri pruhy. Skutočnosť, že ide o priestorovo a časovo dve naväzujúce samostatné stavby dvoch investorov (NDS a Koncesionár D4/R7), kladie vysoké nároky na koordináciu postupu prác.
Po tejto súťaži budú nasledovať ďalšie verejné obstarávania na časti križovatky D4/D1 respektíve na samotné rozšírenie diaľnice D1 v úseku Bratislava – Triblavina. Diaľnica D1 sa počas rozširovania na plnohodnotné štyri pruhy bude zdvíhať, doprava počas výstavby bude vedená po vetvách križovatky D4/D1, ktorú stavia koncesionár.