Celkovo naše sypače minuli od začiatku zimnej údržby 30 350 ton CHPM a najazdili vyše 265 tis. km. Za január máme v pláne celkovo dokúpiť 16 tis. ton soli, a v jej nákupe podľa potreby budeme pokračovať aj vo februári. Osvedčil sa aj sklad chemického posypového materiálu v Bešeňovej. Zohráva dôležitú úlohu pri zásobovaní stredísk správy a údržby diaľnic od Považskej Bystrice cez Liptovský Mikuláš po Mengusovce, ktoré patria k strediskám s najvyššou spotrebou CHPM. V prvom stredisku minuli od začiatku zimnej sezóny 3 230 ton a v druhom 3 472 ton soli. Pomyselné prvenstvo v spotrebe však stále patrí nášmu severnému stredisku pod Tatrami, Mengusovciam s 3 886 tonami použitej soli na posyp diaľnice v ich správe.
Nonstop v pohotovosti
NDS zabezpečuje zjazdnosť, pluhovanie a posyp na takmer 800 km diaľnic a rýchlostných ciest a na základe zmluvného vzťahu aj na 185 km ciest I. triedy, 15 km ciest II. triedy a 160 km ciest III. triedy. Pri zimnú údržbu využívame celkovo 215 mechanizmov. K dispozícii máme 169 univerzálnych sypačov, 24 samostatných vozidiel s pluhmi resp. radlicou a 22 snehových fréz.
Výkon zimnej služby od 1.11. do 31.3. zabezpečuje 698 zamestnancov Národnej diaľničnej spoločnosti. Na cestách naši ľudia zasahujú s technikou nepretržite - 24 hodín denne, 7 dní v týždni, vrátane sobôt, dní pracovného pokoja a sviatkov.
Rešpektujte signalizáciu
V súvislosti s očakávaným snežením a mínusovými teplotami, motoristov vyzývame, aby nepreceňovali svoje schopnosti a rešpektovali dopravné značenie a jazdili s dotankovanou nádržou vozidla. Veľmi dôležité je, aby boli motoristi ohľaduplní práve pri strete s vozidlami údržby. Posýpacie vozidlá sú vybavené výstražným osvetlením, na zadnej časti signalizačným zariadením, ktoré slúži na komunikáciu s motoristami. Blikajúca šípka udáva smer, kade môžu motoristi vozidlo obchádzať. Ak bliká kríž, je zakázané posýpacie vozidlo obchádzať alebo predchádzať.
Rizikové úseky
Zbystriť pozornosť treba najmä na rizikových úsekoch, ako sú mosty, križovatky, v úsekoch, kde hrozí nafúkavanie snehu z okolitého prostredia, v okolí vodných plôch, v úsekoch so zníženou viditeľnosťou, pri tuneloch sú to predportálové časti, taktiež v úsekoch vedených v okolí zárubných múrov a úsekoch stúpania a klesania. Ktorýkoľvek úsek diaľnice sa môže stať okamžite rizikovým pri nedodržaní pravidiel dopravnej premávky, pri precenení schopností vodičov a pri neuvedomení si zo strany vodičov, že jazda v zime kladie na vodiča zvýšené nároky. Vodiči! Je potrebné prispôsobiť sa sa zimnému obdobiu.