Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na 196 mil. eur. Skutočná cena sa bude odvíjať od rozsahu realizovaného plnenia, a teda počtu palubných jednotiek a zákazníckych miest v prevádzke a objemu uhradeného mýta. S víťazom tendra uzatvoríme zmluvu na poskytovanie mýtnych služieb v trvaní 63 mesiacov s možnosťou opcie o ďalších 60 mesiacov.
"Od nástupu na rezort dopravy robíme s kolegami z Národnej diaľničnej spoločnosti všetko pre to, aby sme priniesli pre našich dopravcov kvalitné a férové služby. Nové mýto bude spravodlivé a efektívne," vraví Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR.
Prvé tri mesiace služieb budú určené na vykonanie registrácie vozidiel do nového mýtneho systému a na skorú distribúciu nových palubných jednotiek platiteľom mýta ešte pred ukončením výberu mýta v súčasnom systéme.
Podmienky účasti
- schopnosť poskytovať služby platiteľom mýta v sieti viac ako 135 zákazníckych miest umiestnených spravidla na čerpacích staniciach a hraničných priechodoch
- palubné jednotky budú poskytované platiteľom mýta bezodplatne, náklady na ich obstaranie, logistiku a prevádzku budú súčasťou ceny zákazky
- pre počiatočnú fázu sa počíta so zásobou 420-tisíc kusov palubných jednotiek
- súčasťou požiadaviek na preukázanie schopností uchádzača splniť podmienky je funkčný test konceptu navrhovaného riešenia infraštruktúry na poskytovanie služieb, zameraného na procesy používania palubných jednotiek a preverenie prevádzkovej spoľahlivosti, správnosti a presnosti palubných jednotiek na účely správneho a bezporuchového vyrubenia mýta
Súťažné ponuky budeme vyhodnocovať multikriteriálne. Najväčšiu, 65-percentnú váhu má celková cena za dodanie predmetu zákazky, v hodnotení však budeme prihliadať aj na časový interval odosielania mýtnych deklarácií a počet mobilných distribučných miest.
Súčasťou bude aj poskytovanie zákazníckeho servisu
Prostredníctvom zákazníckych služieb bude môcť platiteľ mýta zaregistrovať vozidlo, uzatvoriť zmluvu o užívaní vymedzených úsekov ciest, získať palubnú jednotku a uhradiť mýto v hotovosti alebo bezhotovostne – palivovými a platobnými kartami.
Aký bude nový mýtny systém
- flexibilnejší a ekonomickejší
- prinášajúci viac zdrojov na údržbu spoplatnenej siete
- vlastniť a prevádzkovať ho bude štát
- kompatibilný s európskym mýtnym systémom