Úsek medzi Strážovom a Brodnom je dlhý 4 250 metrov a tvorí časť skladačky diaľnice D3, ktorá začína v Hričovskom Podhradí a končí na hranici s Poľskom v Skalitom. Dokončenie diaľnice D3 je prioritou Vlády SR a Ministerstva dopravy a výstavby SR. Okrem toho, že je súčasťou diaľničného ťahu D1 – D3 v trase Bratislava - Trenčín - Žilina - Skalité je zároveň aj súčasťou Multimodálneho dopravného koridoru č. VI, Transeurópskych sietí a Transeurópskej magistrály v smere sever – juh.
Unikát medzi stavbami
Začiatok úseku tvorí mostná estakáda nad cestou I/18, železničnou traťou Bratislava – Žilina, rybníkom a vodným dielom Hričov. Tá patrí k unikátnym stavbám predovšetkým svojimi technickými parametrami. Nosná konštrukcia mosta dosahuje dĺžku až 1 493 metrov a realizovala sa použitím viacerých technológií súbežne – na pevnej skruži, na výsuvnej skruži a letmou betonážou s vozíkmi. Po jej krajoch je protihluková stena so stĺporadím zabezpečujúcim osvetlenie proti nárazu vtákov. Koniec mostného objektu sa nachádza v predportálovom úseku diaľnice D3 na západnom portáli tunela Považský Chlmec s dĺžkou 2 218 metra.
Čoskoro v plnej prevádzke
Projekt D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno bol tzv. fázovaný projekt, pretože bol spolufinancovaný z Operačného programu doprava 2007 – 2013 a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Výška nenávratného finančného príspevku na I. fázu bola 74 548 579 eur a výška nenávratného finančného príspevku na II. fázu bola 165 299 615,29 eur.
S výstavbou tohto úseku sa začalo v júni 2014 a pre motoristov ho sprístupníme 2. decembra 2017.