Záujem o 365-dňovú známku je značný, vedie ročná

Za prvé štyri mesiace tohto roka si zakúpili motoristi 668 106 kusov ročných eDZ. Napriek februárovému spusteniu predaja 365-dňovej eDZ, bol predaj ročných známok vyšší o zhruba 350-tisíc kusov než v prípade tohto druhu.

V štatistikách predaja nasleduje po ročných eDZ, 10-dňová známka (455 709 ks), 365-dňová známka (311 263 ks) a 30-dňová známka (82 746 ks).

 

Kým medzi ponúkanými typmi eDZ u vodičov slovenských vozidiel vedie aktuálne ročná eDZ (596 704 ks), pri zahraničných vodičoch si očakávané prvenstvo drží 10-dňová známka (259 976 ks). Spomedzi zahraničných motoristov si najviac eDZ zakúpili vodiči s českými značkami, nasledovali poľskí, maďarskí, rakúski, nemeckí a ukrajinskí motoristi.

 

Diaľnice boli prázdnejšie, predaj známok klesol

V mesiacoch január až apríl 2020 si motoristi zakúpili celkovo 1 532 601 kusov elektronických diaľničných známok (eDZ). Príjem z úhrady elektronických diaľničných známok za uvedené obdobie predstavoval 45 964 789 eur. V medziročnom porovnaní to znamená pokles o 10,51%.

 

Najpreferovanejšie sú obchodné miesta a úhrada kartou

Motoristi najčastejšie realizujú úhradu eDZ platobnou kartou, pričom takto uhradili viac ako 59% eDZ. V hotovosti bolo uhradených viac ako 34% a na platbu bankovým prevodom pripadalo takmer 7% známok.

 

V prvých štyroch mesiacoch najviac vodičov nakupovalo eDZ na obchodných miestach, čiže na čerpacích staniciach a Informačno-predajných miestach NDS (hraničné priechody Brodské, Jarovce, Čunovo a Skalité), kde bolo predaných bezmála 53% eDZ. Elektronicky, teda cez webovú stránku a mobilnú aplikáciu, bolo zakúpených skoro 46% známok.