Nový úsek R2 Kriváň – Mýtna bude vyžadovať aj inú údržbu ako bežné úseky

Cestu v korunách stromov, ako voláme nový úsek R2 Kriváň – Mýtna, otvárame už vo štvrtok (20.11.2025), čo pre zamestnancov prevádzkového úseku znamená veľkú výzvu. Keďže na novom 9-kilometorovom úseku je približne 6,5 kilometrov mostov a niektoré piliere sú až vo výške 45 metrov nad zemou, trasa bude hlavne počas zimnej údržby pod drobnohľadom.

„Nový úsek zapadne do skladačky už sprejazdnených Detva – Kriváň, Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Spolu s úsekom Kriváň - Mýtna ide o viac ako 27 kilometrov rýchlostnej cesty R2, z toho 9 kilometrov tvorí nová rýchlostná cesta, kde budeme musieť počas zimnej údržby zvýšiť frekvenciu posypov. V tomto prípade je nutné, aby sme realizovali častejšie preventívne posypy, keď sa priblíži teplota k 0 stupňom. Jedná sa o takmer  7-kilometrový úsek estakády, ktorý je vo výške 45 metrov, kde sú odlišné poveternostné podmienky,“ vymenúva špecifiká údržby takéhoto úseku  podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti, Rastislav Droppa. 

Špecifiká úseku Kriváň - Mýtna prinášajú nutné posilnenie strediska

Na stredisku v Lučenci bolo potrebné navýšiť kapacity zamestnancov a techniky. 

„Otvorenie nového úseku R2 Kriváň – Mýtna si vyžadovalo personálne i technické posilnenie strediska. Pribudlo šesť zamestnancov a dva nové sypače. V súčasnosti sme už prevzali do správy jednotlivé stavebné objekty a pripravujeme sa na spustenie úseku do prevádzky. Urobíme, čo bude v našich silách, aby sa na ňom motoristom jazdilo perfektne počas celého roka,“ uviedol podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti, Rastislav Droppa. 

Počas výstavby tohto pozoruhodného úseku došlo k nutnému výrubu drevín približne 40 metrov od telesa cesty. Napriek tomu bude čakať zamestnancov strediska veľa práce so zeleňou (kosenie, ošetrovanie zelene, vypiľovanie náletových drevín), keďže krása tohto úseku spočíva najmä v tom, že je postavený akoby v korunách stromov. Cieľom NDS bolo, aby zostalo okolie R2 neustále súčasťou citlivého ekosystému okolitých hôr.