Prvý výsuv mosta uskutočnili špecialisti na mostné konštrukcie uprostred júna. Celý akt vysúvania mosta prebieha v dvoch etapách, pri výsuve prvých dvoch segmentov z celkového počtu 13 sme postupovali atypicky. Došlo k ich vyťahovaniu z výrobne mosta (dočasná konštrukcia) pomocou ťažných tyčí, ktoré sa ukotvili na krokovom zariadení a na druhej strane v kotevných priečnikoch pod výsuvným nosom. Pri tejto technike práce prebiehajú v šiestich krokoch:
- vysunutie lisov
- zaistenie ťažných tyčí doskrutkovaním matíc na kotevných priečnikoch
- stiahnutie lisov na ľavej osi
- zaistenie ťažných tyčí doskrutkovaním matíc na kotevných priečnikoch na ľavej osi
- stiahnutie lisov na pravej osi
- zaistenie ťažných tyčí doskrutkovaním matíc na kotevných priečnikoch na pravej osi
Počas takéhoto technologického postupu je priemerná dĺžka výsuvu zhruba jeden až dva metre za hodinu.
Pri zvyšných segmentoch mosta už postupujeme tradičným spôsobom. Nadvihneme nosnú konštrukciu, vysunieme lisy o zhruba 25 centimetrov, uložíme nosnú konštrukciu na úložný blok a stiahneme lisy. Priemerná dĺžka takéhoto výsuvu je päť metrov za hodinu.
Pri obidvoch typoch vysúvania sa zabetónovaná nosná konštrukcia vo výrobni posúva na špeciálnych klzných plochách a na pilieroch na výsuvných ložiskách s teflónovou platňou. To sa opakuje, až kým sa celý segment nedostane do požadovanej polohy. Potom sa debnenie výrobne pomocou hydraulických lisov výškovo nastaví na realizáciu ďalšieho segmentu. Časti mosta sa po vysunutí zabetónujú. Keďže realizácia jedného segmentu – armovanie, betónovanie a predopnutie - trvá približne jeden mesiac, výstavba 13 segmentov mosta by mala trvať niečo vyše jedného roka.
Úseku R2 Kriváň – Mýtna dominuje práve táto estakáda. Most je situovaný vo výške 15 – 45 metrov a vedie ponad trasu cesty I/16. Začiatok úseku R2 Kriváň - Mýtna nadväzuje na úsek R2 Pstruša – Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na rozostavaný úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce, ktorého odovzdanie motoristom do užívania predpokladáme už tento rok. R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy.