Na čo ich potrebujeme?
Autožeriav je mobilný žeriav na kolesách. Žeriavové zariadenie je priamo umiestnené na podvozku mechanizmu. Systém výsuvných ramien umožňuje manipuláciu s ťažkým nákladom a jeho presunu vo výškach v každom smere. Pre dostatočnú stabilitu musí byť autožeriav vždy pri práci zabezpečený vysúvacími stabilizačnými podperami. V opačnom prípade, nie je vôbec možné spustiť ovládanie ramena žeriavu.
Nemecká značka z NDR
Ide o najrozšírenejší nákladný nemecký automobil svojej doby. Jedným z veľkého množstva konštrukčných prevedení je aj prezentovaný model s autožeriavom. Tento kolos poháňa iba jeden 4-valcový, štvortaktný vznetový, vodou chladený motor. Svojim výkonom zvláda samotný podvozok a aj rameno žeriavu. Pohyb v ťažkých terénnych podmienkach zabezpečuje pohon všetkých štyroch kolies. Kabína mechanizmu je štandardná dvojdverová s líniou panoramatického presklenia. Veľkorysý interiér členený na dve samostatné zóny – vodič/ovládanie žeriavu, poskytuje dostatočný priestor pre dve osoby. Časť kabíny určená na ovládanie žeriavu je doplnená funkciou pre nasadenie volantu a riadiacej páky. Pracovnú silu stroja udáva žeriavové rameno s rozsahom otáčania 360 stupňov, maximálnou výškou zdvihu 15 metrov a nosnosťou 7 ton.
Exportné čísla výrobného závodu IFA dosahovali až 70% produkcie a tým sa vytvoril nedostatok vozidiel v domácom prostredí NDR. Jednou z exportných krajín bolo aj Československo. Špecifický ráz týchto automobilov vystihoval charakter československých ulíc, čo dokazujú aj filmy z čias socializmu. Automobily sa okrem hospodárstva využívali aj na militantné účely, napr. v 80. rokoch 20. storočia bola W50-tka využitá v golfskej vojne v Iraku aj v Iráne.