„Rokovania boli náročné, ale dnes môžeme potvrdiť, že riešenie sme našli a môžeme oznámiť, že na stavbe sa bude pokračovať v plnom režime a bude dýchať svojim životom tak, ako všetky stavby, ktoré NDS buduje,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ NDS Vladimír Jacko. Do konca roka by mala padnúť aj dohoda o konečnej cene stavby. Počas výstavby tohto úseku sa totiž vyskytli nepredvídateľné skutočnosti, ktoré treba vyjadriť aj finančne.
Ako je na tom tunel Čebrať?
Tunelu, ktorý je súčasťou obchvatu Ružomberka, chýba na dorazenie ešte približne 45 metrov v južnej rúre a 125 metrov v severnej rúre. „Svetlo na konci tunela by sme mohli uvidieť do 2-3 mesiacov,“ povedal Jacko.
Obchvat Ružomberka ušetrí aj viac ako 16 minút
Úsek liptovskej diaľnice D1 bude mať celkovú dĺžku 14,92 km. Začína mimoúrovňovou križovatkou Hubová, prostredníctvom ktorej bude napojený na I/18. Trasa križuje rieku Váh, vedie severným svahom údolia Váhu a obcou Hrboltová, za ktorou vchádza trasa diaľnice do tunela Čebrať s dĺžkou 3,63 km a pred mimoúrovňovou križovatkou Likavka vychádza z tunela. Odtiaľ pokračuje pod hradom Likavka, severným obchvatom obcí Martinček a Lisková a opätovne križuje rieku Váh. Po približne pätnástich kilometroch sa nový úsek D1 na svojom konci pri Ivachnovej plynule napojí na diaľnicu smerujúcu do Košíc.