
Počas 20-ročnej prevádzky tunela Horelica sa do vylepšení a rekonštrukcie investovalo viac ako 1,2 milióna eur.
Tunel Horelica je jednorúrový tunel s dvomi jazdnými pruhmi pre obojsmernú dopravu a zvýšeným peším chodníkom po oboch stranách. Výnimočnosťou v rámci Slovenska je šírka vozovky medzi okrajmi chodníkov. So šírkou 9 metrov patrí tunel Horelica k najširším tunelom. Operátorské pracovisko tunela je priamo pri tunelovej rúre a riadi tri tunely (Horelica, Svrčinovec a Poľana).
Inovácie v tuneli Horelica
Počas 20-ročnej prevádzky tunela Horelica sa vymenili ventilátory, tunelový rozhlas, EPS systém, technológie, kamerový a detekčný systém, obnovili sa retroreflexné technológie, obnovila sa drsnosť cementobetónovej vozovky v tunelovej rúre a aplikoval sa nový nástrek vodorovného dopravného značenia. Pristúpilo sa k modernizácii požiarneho núdzového osvetlenia a zabezpečený bol ochranný náter tunelového ostenia.
Diaľničný obchvat Čadce odstránil časté uzatváranie tunela
Za tunelom Horelica v smere k hraniciam s Českou a Poľskou republikou sa infraštruktúra plynule napája na diaľničný úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Sprevádzkovaním diaľničného úseku sa zlepšila dopravná situácia v regióne, najmä vo Svrčinovci, Čiernom, Skalitom a v samotnom meste Čadca. Tranzitná doprava bola presmerovaná na diaľnicu a dovtedy priebežné uzatváranie tunela Horelica sa takmer stalo minulosťou.