V nasledujúcich dňoch sa budú na moste vykonávať dokončovacie práce. Konkrétne pôjde o realizáciu asfaltových a polyuretánových zálievok, hydrofóbneho a ochranného náteru ríms či o montáž zábradlia na portáli v smere do Bratislavy. Pracovníci následne po posledných terénnych úpravách odvezú zariadenia a stavebný materiál zo staveniska. Odstráni sa dočasné dopravné značenie a zrušia sa všetky obmedzenia.
Ako prebiehali práce?
Oprava ľavého mosta mala oproti minuloročnej oprave opačnej strany mierne odlišný priebeh – vykonávali sme ju počas dvoch etáp. Najskôr sme rozšírili vozovku za mostom, aby mohol byť počas opravných prác zachovaný počet jazdných pruhov. Flexibilne sme reagovali aj po začatí samotných opravných prác, v spolupráci s políciou sme prijali ďalšie opatrenia zvyšujúce komfort motoristov. V miestach prejazdov stredným deliacim pásom sme zmiernili prejazdné polomery (sploštili sme esíčka) a smerovacie dosky na podstavcoch sme nahradili vodiacimi doskami. Zároveň sme znížili maximálnu povolenú rýchlosť na 40 km/h, keďže vodiči nerešpektovali pôvodnú rýchlosť 60 km/h a po úseku jazdili aj 80-kilometrovou rýchlosťou.
Most Lamač sa nachádza na diaľnici D2 v úseku medzi kilometrami 55,135 až 56,155 medzi križovatkou Lamač a bratislavským tunelom Sitina. Bol postavený v roku 1972. Dĺžka mosta je 48,2 metra a premosťuje dvojkoľajnú železničnú trať.