Na mostoch prebieha betonáž nosných konštrukcií, realizujú sa prechodové oblasti, robia sa podporné konštrukcie, osádza sa debnenie a montujú sa výstuže. Na mostoch je už ukončená realizácia spodných stavieb.
Popri prácach na mostoch sa realizujú aj kotvy na múroch, prebieha aj realizácia odvodňovacích zariadení a aplikuje sa striekaný betón či montáž výstužných sietí.
Čo sa týka samotnej trasy rýchlostnej cesty R3 v rámci obchvatu Tvrdošína, pokračujú úpravy a sanácia podložia, takisto prebieha budovanie násypov a priepustov. Práce sa sústreďujú aj okolo odkopov a výkopov zárezov a realizuje sa aj svahovanie. Takisto sa pracuje na priepustoch a gabiónoch.
O stavbe v číslach
• celková dĺžka: 5,6 km (4,4 km trasa R3, križovatkové vetvy 480 m a privádzač 697 m)
• približne 100 stavebných objektov
• 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
• najdlhší most s dĺžkou 248 m
• viac ako 1800 m protihlukových stien
Výstavba obchvatu Tvrdošína začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy a zvýši aj bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Znížením hluku, prašnosti a vibrácií zlepší aj životné podmienky miestnych obyvateľov. Motoristom prinesie skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok.