
Tvrdošín, ako dopravné hrdlo medzi Dolným Kubínom a hranicou s Poľskom, čelil dopravnému stresu, ktorý znižoval kvalitu života, zvyšoval riziká na cestách.
„Orava získala modernú a bezpečnú cestu, Tvrdošín si vydýchol. Nová rýchlostná cesta mala za cieľ zmierniť dopravné ťažkosti v regióne hornej Oravy a odbremeniť mesto od tranzitu,“ vraví Filip Macháček, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.
Obchvat Tvrdošína patrí medzi úseky spoplatnené mýtom, to znamená, že kamiónová doprava má povinnosť uhradiť mýto. Výstavba tohto projektu bola možná vďaka európskym zdrojom z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a Program Slovensko.
Obchvat Tvrdošína v číslach
- celková dĺžka: 5,6 km
- 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
- najdlhší most s dĺžkou 248 m
- viac ako 1 800 m protihlukových stien