„Práce na moste v smere do Trnavy prebiehali aj počas nočných hodín a víkendov, vďaka tomu sme stihli termín a môžeme sa posunúť ďalej. Strategický most na R1 má za sebou viac ako štyri dekády fungovania a jeho komplexná oprava je absolútne nevyhnutná. Len vďaka nej bude slúžiť motoristom ďalšie dekády,“ podotkol Rastislav Droppa, podpredseda predstavenstva a riaditeľ prevádzkového úseku NDS.
Práce na moste z Nitry do Trnavy sa spustili začiatkom apríla. Za štyri mesiace sa z mosta demontovalo existujúce príslušenstvo a vybúrali existujúce rímsy a vyrovnávací betón až na nosnú konštrukciu. Následne sa položila na most nová izolácia, mostné závery, odvodňovače, vozovka, rímsy, zvodidlá a zábradlia. Oprava si v prvých mesiacoch vyžiadala uzavretie pripojenia z diaľnice D1 na R1 v smere Bratislava – Trnava.
Počas nadchádzajúcich opráv opačného smeru bude NDS postupovať rovnako ako pri ľavej strane. Práce sa rozdelia do dvoch fáz, aby sa v maximálnej miere zachovala plynulosť dopravy. Najprv sa začne oprava vonkajšej časti mostu do Nitry. Teda odstavia sa dva jazdné pruhy a doprava bude pokračovať v dvojici jazdných pruhov pri strede mosta.
Po dokončení opravy sa doprava presmeruje na už opravenú vonkajšiu časť mosta a práce sa presunú k stredovej rímse. Práve tento spôsob riadenia dopravy sa ukázal najefektívnejší už počas opráv opačného smeru. Napriek všetkému úsiliu zachovať dopravu však pre najbližšie mesiace bude nevyhnutné uzavrieť pripojenie z diaľnice D1 na R1 v smere Žilina – Nitra.
Pre motoristov cestujúcich v smere zo Žiliny na Nitru bude vyznačená obchádzková trasa cez križovatku Modranka. Z diaľnice D1 budú vozidlá odvedené na R1 smer Trnava. V križovatke Modranka sa otočia a vrátia na most v smere na Nitru.