Za prvých deväť mesiacov tohto roka si motoristi zakúpili spolu 2 951 653 kusov eDZ. Príjem z úhrady eDZ dosiahol za uvedené obdobie 65 929 609 eur.
V septembri bol najväčší záujem o 10-dňovú známku (155 118 kusov). Po nej nasledovali 30-dňová eDZ (32 304 kusov), 365-dňová (26 758 kusov) a ročná eDZ (1 003 kusov). Za obdobie január až september sa najviac predávala rovnako 10-dňová známka (1 418 485 kusov), nasledovaná ročnou eDZ (678 779 kusov), 365-dňovou (528 174 kusov) a 30-dňovou eDZ (326 215 kusov).
Pri domácich vodičoch evidujeme v tomto roku predaných zatiaľ najviac ročných eDZ, vodiči so zahraničnými značkami preferujú hlavne 10-dňovú známku.
Hotovostné platby na ústupe
Takmer 54% kusov eDZ sa v tomto roku predalo na obchodných miestach, prostredníctvom ostatných predajných kanálov (web www.eznamka.sk, mobilná aplikácia eznamka a mýtomaty) to bolo viac ako 46% kusov.
Z hľadiska spôsobu platby takmer 70% tržieb za úhradu eDZ bolo realizovaných bezhotovostne, na hotovosť pripadá niečo nad 30%. Na rozdiel od bezhotovostných, platby hotovosťou klesli od začiatku roka medziročne o viac ako 20%.
Dopyt po známkach u Slovákov neklesá
Najviac diaľničných známok si kupujú tradične Slováci (1 815 210 kusov), nasledujú Česi (425 225 kusov), Poliaci (187 237 kusov) a Nemci (151 247 kusov). Na Slovákov tak pripadá až 61,5% kusov eDZ predaných v tomto roku. Viac ako 27% z predaných kusov uhradili vodiči zo susedných krajín a cez 11% motoristi z ostatných štátov.