Ako vzniká ťažký a nepriehľadný opar
Jeseň, ale aj obdobie zimy, častokrát prináša hmlisté rána. Po mrazivej noci, kedy sa teplota približuje nule, ráno na cestu aspoň sčasti zasvieti slnko. Nad zemou sa však ešte dlhé hodiny drží chladný, nezohriaty vzduch a ten zabraňuje odparenej vode z cesty putovať ďalej, stúpať smerom hore k oblohe. Voda sa teda neodparí, ale zostane tesne nad zemou v podobe hmly.
Hmlovky vpredu a vzadu - ktoré a kedy
Už teda vieme, že v prípade hmly, ale aj napríklad pri hustom snežení si na cestu posvietime hmlovkami. Ale ako?
HMLOVKY MAJÚ POMÁHAŤ
Predné hmlovky (biele), ktoré máme na aute umiestnené veľmi nízko, nám poslúžia na lepšie osvetlenie vozovky. V hmle potom rýchlejšie zbadáme nerovnosti na ceste, nečistoty či zver. Tým, že sú umiestnené nízko, nemusíme sa obávať toho, že by sa svetelný lúč prednej hmlovky odrážal od hmly a obmedzoval nás vo výhľade. Predné hmlovky môžeme používať častejšie, nežiadúce oslepovanie iných motoristov je menej pravdepodobné. Avšak stále platí, že po ich zapnutí siahnite len vtedy, keď je na to skutočne dôvod.
Zadné hmlovky (jasne červené) pomôžu motoristom v autách za nami, aby nás lepšie v nepriaznivom počasí videli. A hlavne včas. Zadná hmlovka nás teda chráni pred nechcenou haváriou. Jej svetlo je však veľmi silné, sýtočervené a jej zapnutie pomáha pri väčšej vzdialenosti. V opačnom prípade, keď je iné auto tesne za nami, motoristu v ňom nepríjemne oslepujeme.
Kam hmlovky nepatria
Hmlové svetlá rozhodne nepatria do jemného dažďa, riedkej hmly či mrholenia. Rovnako si ich vypnite v osvetlených obciach, akonáhle vstúpite do tunela alebo sa dostanete do kolóny.