Počas sobotnej noci sa z D2 odstránia portály spolu v celkovej hmotnosti viac ako 50 ton

Projekt protihlukovej steny Lamač a modernizácie D2 v maximálnej miere využíva znížené dopravné intenzity počas dovolenkového obdobia. Aktuálne prebehne plánovaná demontáž portálov, ktoré bránia ďalším stavebným prácam. Celkovo sa z diaľnice odstránia 4 kovové portály, každý v hmotnosti okolo 13 ton. Demontáž si vyžiada dopravné obmedzenie počas najbližšej víkendovej noci.

Modernizácia D2 a výstavba protihlukovej steny Lamač napreduje podľa harmonogramu. Po oprave odvodňovacieho systému začali práce na výmene verejného osvetlenia, informačného systému diaľnice, pokladajú sa aj základy pre samotné protihlukové steny a začínajú sa realizovať pretlaky popod diaľnicu.

Aktuálna etapa si však vyžiada aj nočnú obojsmernú uzáveru úseku medzi tunelom Sitina a križovatkou Bory. Uzávera prebehne počas noci zo soboty (12.7.) na nedeľu (13.7.). Počas nočných hodín prebehne logisticky náročná demontáž trojice portálov v smere na Českú republiku a jedného v smere do centra Bratislavy. Uzávera začne v sobotu o 22:00.

„Práve demontáže portálov predstavujú náročnú úlohu. Bez ich dočasného odstránenia nie je možné modernizovať diaľnicu. Na druhej strane demontovať niekoľkotonové kolosy sa nedá pri zachovaní premávky,“ podotkol Július Mihálik, člen predstavenstva a investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.

Počas demontáže budú na diaľnici pracovať ťažké mechanizmy. Pri odstraňovaní je potrebné, aby sa v niektorých momentoch pracovalo na oboch stranách diaľnice. Preto je nevyhnutné uzatvoriť diaľnicu v oboch smeroch.

V smere na Brno bude počas uzávery možné zísť z diaľnice za tunelom Sitina pri čerpacej stanici. Alternatívou je obchádzka na Mlynskú dolinu.

V smere na Bratislavu vodiči zídu v križovatke Lamač (Diamant), budú pokračovať cez Lamač  a na D2 sa opäť napoja na výjazde z Ulice Janka Alexyho.

„Práve preto sa v maximálnej možnej miere snažíme pri modernizácii využiť aktuálne obdobie letných prázdnin, kedy sú dopravné intenzity nižšie. Pričom, ak to charakter prác umožňuje, využívame víkendy a nočné hodiny, kedy sa obmedzenia dotknú najmenšieho množstva motoristov,“ pokračuje Július Mihálik.

Náročnosť prebiehajúcej výstavby spočíva v zachovaní dopravy na diaľnici, práce prebiehajú vyslovene v úzkom kontakte so živou dopravou. Po skončení stavby sa zvýši kvalita života obyvateľov Lamača a Dúbravky, ktorých stavba odbremení od hluku z diaľnice. Zároveň modernizácia úseku zvýši bezpečnosť a komfort motoristov, ktorí denne D2 využívajú.