O procese zdrsňovania
Pri zdrsňovaní sa použil špeciálny, vysokotlakový stroj. Zdrsňovanie vozovky je realizované pod vysokým tlakom vody, takzvaným vodným lúčom. Vysokým tlakom vody sa odstráni vrchná časť betónovej vozovky – mikrometre a následne sa na vozovku aplikuje stabilizačný náter, respektíve postrek.
Skvalitnenie vozovky v rámci jesennej údržby
Táto úprava je súčasťou jesenného servisu v tuneli, v rámci ktorého prebiehajú aj iné činnosti. Bola vykonaná hlavná prehliadka tunela a zrealizované funkčné skúšky zariadení, skontrolovaná bola funkčnosť kamier v tunelových rúrach. Okrem toho sa opraví poškodená betónová vozovka pred vjazdom do tunela, zasanujú sa škáry v betónovej vozovke pred a za tunelom a opraví sa vysokonapäťová sústava napájania tunela. Počas ďalších nočných hodín bude zrealizovaná údržba, v rámci ktorej sa spravia činnosti ako čistenie tunela (čistenie ostenia, stropných konštrukcii, chodníkov, vozovky), čistenie drenážnej a kanalizačnej siete tunela, čistenie štrbinovej kanalizácie, čistenie a ošetrenie nerezových súčastí dvier, SOS kabín, osvetlenia, servis a údržba na technologických zariadeniach tunela, kontrolná, revízna a testovacia činnosť na technologických zariadeniach. Takisto sa overí funkčnosť centrálneho riadiaceho systému, skontrolujú sa požiarne hadice, požiarne hydranty, prenosné hasiace prístroje a urobí sa servis a čistenie požiarnych klapiek a ventilácie.
V rámci jesenných mesiacov zabezpečujeme postupne pravidelný servis aj v tuneloch Považský Chlmec, Horelica, Bôrik, Žilina, Ovčiarsko, Svrčinovec, Poľana, Šibenik, Bikoš, Prešov a Branisko. Prevažná časť tohtoročnej uzávery tunelov bude realizovaná v nočných hodinách, vďaka čomu sú obmedzenia pre motoristov v menšej miere.