Aj keď sa takáto nehoda v diaľničnom tuneli na Slovensku ešte nestala, je veľmi dôležité vykonávať pravidelne taktické cvičenia s cieľom zosúladiť zodpovedné zložky.
Scenár nehody bol nasledovný: pri preprave nebezpečnej látky v pravej rúre tunela došlo k havárii automobilovej cisterny. V dôsledku nárazu sa poškodil plášť cisterny a začala vytekať prepravovaná nebezpečná látka benzén. Účelom prebiehajúceho cvičenia bolo preveriť tak vhodnosť využitia a stav technických prostriedkov zainteresovaných zložiek, ako aj ich schopnosť rýchlo a efektívne v takejto situácii konať.
Preprava ADR
Tunel Bôrik bol vôbec prvým tunelom, kde bola povolená preprava ADR nebezpečných vecí (ADR=Európska dohoda o medzinárodnej cestnej preprave nebezpečných vecí). Nasledovali ďalšie tri tunely, a to Šibenik, Svrčinovec a Poľana.
To, či bude takáto preprava nebezpečných vecí cez tunel povolená závisí od výsledkov rizikovej analýzy. Zohľadňuje sa mnoho faktorov, hlavnými sú intenzita dopravy v tuneli, podiel nákladnej dopravy, smerové a výškové usporiadanie tunela, vzdialenosť únikových východov, počet tunelových rúr či technologické vybavenie tunela, pričom zabezpečené musí byť oddelenie prípadných vytečených kvapalín do špeciálnej záchytnej nádrže.
Tunel Bôrik
Dĺžka: 1000m
Počet rúr: 2
Počet únikových východov: 3
Povolená preprava ADR: od roku 2014