Národná diaľničná spoločnosti v prvom polroku tohto roka predala motoristom 1 902 008 kusov eDZ. Celkový príjem z úhrady diaľničných známok za dané obdobie dosiahol 52 505 584 eur.
V júnových štatistikách predaja vedie 10-dňová známka (152 167 ks). Za ňou nasledujú 365-dňová eDZ (53 568 ks), 30-dňová (38 830 ks) a ročná eDZ (1 233 ks). Za prvých šesť mesiacov je na tom najlepšie rovnako 10-dňová známka (677 363 ks), tesne nasledovaná ročnou eDZ (675 493 ks). Za nimi sú 365-dňová (409 800 ks) a 30-dňová známka (139 352 ks).
Júnové pozitívne trendy
Zlepšujúce sa čísla v predaji eDZ sme v júni zaznamenali najmä u vodičov so slovenskými značkami. V tejto skupine sa medziročne zvýšil počet zakúpených eDZ o 2,57 %, pričom príjmy z predaja vzrástli až o 38,45 %.
Vodiči so slovenskými značkami si v prvom polroku najviac kupovali ročnú známku (602 422 ks). Druhou najčastejšie kupovanou bola 365-dňová eDZ (368 045 ks), treťou 10-dňová (314 487 ks) a napokon 30-dňová eDZ (91 325 ks). Zahraniční vodiči pri kúpe preferovali najmä 10-dňovú známku (362 876 ks). S výraznejším odstupom nasledujú ročná (73 071 ks), 30-dňová (48 027 ks) a 365-dňová diaľničná známka (41 755 ks).
Česi, Poliaci a Nemci
Podľa krajiny registrácie si v mesiaci jún najviac eDZ po slovenských vodičoch zakúpili vodiči s českými, nemeckými, poľskými, rakúskymi, maďarskými a ukrajinskými značkami. Polročný predaj eDZ ukázal, že naše diaľnice sú po slovenských a českých vozidlách najviac využívané vodičmi z Poľska, Nemecka, Rakúska, Maďarska a Ukrajiny.
Motoristi realizujú úhradu eDZ hlavne platobnou kartou. Záujem je však aj o hotovosť a platby bankovým prevodom. Najpreferovanejším predajným kanálom zostávajú nákupy na obchodných miestach.