Výstavbu diaľničného privádzača bude realizovať spoločnosť Metrostav DS a. s., ktorá vzišla víťazne z verejného obstarávania. Zmluvná cena výstavby je stanovená na 13 656 562,07 eur a financovanie bude zo štátneho rozpočtu. Celková dĺžka privádzača bude 1 358,81 m, pričom 375,66 m budú tvoriť mostné objekty a postaví sa aj jedna križovatka s budúcou D3. V rámci stavby postavíme aj 588 m dlhú protihlukovú bariéru. Výstavba by mala trvať 24 mesiacov – do prevádzky ho uvedieme v decembri 2023.
Diaľničný privádzač skráti jazdu aj ušetrí čas
Diaľničný privádzač čiastočne odľahčí vyťaženú existujúcu cestu I/11 zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta a pomôže obyvateľom Kysúc dostať sa rýchlejšie za prácou do Žiliny a v neposlednom rade aj do blízkeho priemyselného parku. Privádzač začína na ceste I/11, na ktorú sa pripája úrovňovou križovatkou tvaru T, na ktorej bude doprava riadená cestnou svetelnou signalizáciou v plne inteligentnom riadení s preferovaním vozidiel na ceste I/11. Detekcia vozidiel je navrhnutá pomocou najmodernejšej technológie a to bezdrôtovými magnetovými senzormi. Následne trasa privádzača prekonáva cez most cestu I/11, križuje rieku Kysuca a budúcu diaľnicu D3. Trasa privádzača pokračuje severo-západným smerom k ceste III/2095, na ktorej bude zriadená malá okružná križovatka umožňujúca prepojenie privádzača s cestou III/2095 vo všetkých smeroch. Trasa ďalej križuje železničnú trať a končí úrovňovým pripojením na miestnu komunikáciu pri priemyselnom parku.
Dobrá správa nielen pre región Kysúc
Pre Žilinský kraj a prioritne územie regiónu Kysúc má stavba privádzača extrémny význam. Cestu I/11 smerujúcu do Čiech a Poľska denne využije viac než 30-tisíc vozidiel, pre ktoré je už po mnoho rokov práve križovatka v Radoli kritickým bodom. Vjazd do Kysuckého Nového Mesta je sťažený domácim obyvateľom blízkych obcí a premávku výrazne komplikuje aj nákladná doprava súvisiaca s prevádzkou najväčšieho zamestnávateľa v Žilinskom kraji, kde pracuje viac než 5 000 ľudí. „Som nesmierne rada, že sa pristúpilo k výstavbe privádzača. I keď nadmernú dopravnú záťaž, ktorá je každodennou realitou nielen Kysučanov, môže vyriešiť iba diaľnica D3, privádzač odľahčí cestu I/11 tým, že prevezme časť prepravného prúdu smerujúceho k najväčšiemu zamestnávateľovi. Verím, že všetko pôjde hladko a prví motoristi využijú novú komunikáciu podľa plánu, na konci roku 2023,“ uviedla predsedníčka ŽSK Erika Jurinová.