Obyvatelia bratislavského Lamača sú o krok bližšie k zníženiu hluku z diaľnice D2. Na prelome októbra a novembra štartujú ďalšie práce spojené s realizáciou protihlukovej steny. Po doterajšom získaní nevyhnutných právoplatných povolení, súhlasných stanovísk, preložkách inžinierskych sietí, výruboch a diagnostike diaľničnej kanalizácie pristupuje NDS k samotnej oprave odvodňovacieho systému na úseku od Borov až po tunel Sitina.
„Práve oprava kanalizácie je rovnako dôležitá ako samotná protihluková stena. Funkčné odvádzanie vody z vozovky zásadným spôsobom zvyšuje bezpečnosť motoristov a znižuje riziko dopravných nehôd, špeciálne na tak vyťaženom úseku,“ podotkol Július Mihálik, investičný riaditeľ NDS.
Oprava kanalizácie je najpodstatnejšou súčasťou projektu
Podľa jeho slov predstavuje oprava kanalizácie jednu z najpodstatnejších súčastí celého projektu výstavby protihlukovej steny. Obzvlášť, ak sa po mnohých dekádach užívania odvodňovací systém blíži k hranici životnosti. Práce sú rozvrhnuté tak, aby na plynulosť dopravy mali čo najmenší možný dopad. Preto sa nezníži počet jazdných pruhov, dôjde len k ich zúženiu. Motoristi budú dočasne jazdiť v pruhoch s rozmermi 2,75 metra (rýchly pruh) a 3,25 metra (pomalý pruh).
Zúženie jazdných pruhov si vyžiada aj zníženie maximálne povolenej rýchlosti na 80 km/h. Práce budú prebiehať počas pracovných dní i víkendov, ak to klimatické podmienky umožnia, aj počas večerných a nočných hodín.
„Pri harmonograme prác sme špeciálnu pozornosť venovali asi 500 metrovému úseku pri križovatke Lamač. Práve tento úsek predstavuje neuralgický dopravný bod v danej lokalite. Preto kanalizáciu na tomto mieste komplexne opravíme prioritne,“ uzavrel Július Mihálik.