Takmer štyridsaťročný most Váhovce sa dočkal rekonštrukcie. Hlavným cieľom je zosilnenie nosnej konštrukcie, čím sa dosiahne zvýšenie zaťažiteľnosti a bude možný komfortný prejazd po R1 nielen osobnej doprave, ale aj nadmerne ťažkej preprave.
Stavebné práce budú realizované na pravom moste, teda na moste v smere zo Serede do Nitry. Vykonávané budú so zreteľom na maximálnu efektivitu, pracovať sa bude aj v nočných hodinách a cez víkendy.
Vedenie dopravy počas rekonštrukcie
Keďže most Váhovce potrebuje zvýšiť zaťažiteľnosť, na most sa osadia predpínacie laná a počas úkonu predpínania musí byť most totálne odľahčený. To znamená, že nie je vhodné po ňom viesť akúkoľvek dopravu.
Práve preto bude počas opráv vedená doprava po moste v opačnom smere a pre zachovanie maximálne možnej plynulosti dopravy budú vytvorené tri jazdné pruhy – dva jazdné pruhy smerom do Trnavy a jeden pruh smerom do Nitry. Národná diaľničná spoločnosť vyzýva vodičov k disciplinovanej jazde a k rešpektovaniu zníženej maximálnej rýchlosti na 80 km/h.
Okrem zvýšenia nosnosti aj celková obnova
Okrem zosilnenia nosnej konštrukcie prebehne aj komplexná výmena mostného zvršku, teda jeho vybúranie, odstránenie ríms, zrealizuje sa nový vyrovnávací betón, zhotoví sa nová hydroizolácia, namontujú sa nové odvodňovače a osadí nový mostný záver. Vozovka na moste dostane nový asfaltový povrch, spevnia sa svahy a upraví sa okolitý terén mostu.
Väčšie investície do opráv mostov
Stavebné obdobie si vyžiada dočasné obmedzenia, tie boli navrhované tak, aby sa v maximálnej možnej miere vyšlo v ústrety motoristom. Aj v tomto prípade bude výsledkom kompletne zrekonštruovaný most. Teda komfortnejšia a bezpečnejšia jazda. NDS tento rok zvýšila objem investícií do opráv mostov na Slovensku a plánuje zrekonštruovať celkovo šesť mostov.