Pri zjednotení európskej a slovenskej mýtnej legislatívy sú vo výhode dopravcovia, ktorí využívajú EETS

Od 1. júla dôjde k zjednoteniu európskej a slovenskej legislatívy. Sadzba mýta bude zohľadňovať aj limitné hodnoty emisných tried CO2, skupinu a podskupinu vozidla, či dátum prvej registrácie vozidla. Pri zmene pravidiel sú už dnes zvýhodnení dopravcovia, ktorí využívajú služby jedného z európskych poskytovateľov mýta, teda využívajú systém EETS.

Po viac ako roku od spustenia Európskej služby elektronického výberu mýta (EETS) sa prostredníctvom medzinárodných poskytovateľov vyberá viac ako 50 % mýta. 

„Vstup konkurencie na slovenský mýtny trh sa ukázal ako výhodný nielen pre zahraničných tranzitujúcich dopravcov, ale aj pre slovenské logistické a špedičné spoločnosti,“ podotkol Peter Braška, riaditeľ úseku spoplatnenia a IT Národnej diaľničnej spoločnosti. 

Práve medzinárodný rozmer takzvaného európskeho mýta sa ukazuje výhodný aj pri zjednocovaní európskych a slovenských legislatívnych pravidiel. Aktuálne tak dopravcovia, ktorí už využívajú služby niektorého medzinárodného poskytovateľa mýta, nemusia už registrovať alebo predregistovať svoje vozidla, aby získali napríklad zľavu z mýta na základe emisnej triedy. 

Medzinárodní poskytovatelia majú už systém nastavený na európsku legislatívu. Dopravcovia tak registráciou prešli už na začiatku využívania služieb európskeho mýta. Dopravcovia, ktorí v dohľadnej dobe plánujú prechod do služieb medzinárodného poskytovateľa mýta tak môžu spraviť už teraz.  Nebudú tak musieť registráciu vykonať dvakrát, teda aj v rámci domáceho poskytovateľa mýtnych služieb a následne aj európskeho.