Následne sa začnú práce na navádzacom oplotení aj nad týmito mostnými objektami. Ako finálna práca sa bude realizovať výsadba zelene v rámci objektov vegetačných úprav.
Samotná stavba D3 Zelený most Svrčinovec je rozdelená na dve časti, konkrétne časť A a časť B.
Predmetom časti stavby A je výstavba ekoduktov nad cestou I/11, ekoduktov nad Šľahorovým potokom a množstvom súvisiacich objektov (preložiek inžinierskych sietí, preložka potoka).
Súčasťou časti stavby B je realizácia tretieho mostného objektu - ekoduktu nad železničnou traťou a s ním súvisiacich objektov (sanácia zosuvu, navádzacieho oplotenia).
Ako prvé boli realizované práce na moste pri železničnej trati. Aby mohli práce prebiehať kontinuálne, museli byť najskôr vytvorené prístupové cesty a pracovné plošiny pre vrtné súpravy a mechanizmy. Realizácia mosta nad železničnou traťou prebiehala počas prevádzky železničnej trate. Nasledovali práce na založení mosta ponad Šlahorov potok a ako posledné boli realizované práce na zakladaní ekoduktu ponad cestu prvej triedy. Nosná konštrukcia ekoduktov je zložená z prefabrikovaných železobetónových dielcov, pričom váha niektorých klenbových segmentov dosahovala až 47,5 tony. Prefabrikovaná nosná konštrukcia jednotlivých mostov bola montovaná pomocou autožeriavov s vysokou nosnosťou, až 500 ton.
Snaha o zachovanie biokoridoru
Potreba vybudovania ekoduktu vznikla z dôvodu zásahu projektu diaľnice D3 medzi Svrčinovcom a Skalitým do nadregionálneho biokoridoru pre veľké šelmy, čo malo za následok jeho zúženie. Práve výstavba Zeleného mostu zabezpečí zachovanie trasy pre medvede, rysy alebo vlky, ktoré migrujú dotknutým územím obce Svrčinovec. Projekt D3 Zelený most Svrčinovec teda vznikol s cieľom zachovať nadregionálny terestrický biokoridor. Celková dĺžka migračnej trasy vytvorenej ekoduktami je 230 m.