
Prístavný most vedie intravilánom Bratislavy a spája mestské časti Petržalka a Ružinov. Skolaudovaný bol v roku 1985 a odvtedy na ňom bolo vykonávaných niekoľko opráv. Národná diaľničná spoločnosť sa pravidelne stará o mostné závery, ktoré sú mimoriadne podstatnou súčasťou mostov vo všeobecnosti. Vlani sa vymenil mostný záver na ľavej strane mosta za nový, tichší typ.
Prístavný most je dlhý zhruba 600 metrov a denne ním prejde približne 105 000 vozidiel. V marci tohto roka sme spolu s Ministerstvom dopravy SR pristúpili k presmerovaniu tranzitnej dopravy mimo Prístavného mosta, vďaka čomu výrazne klesla intenzita nákladnej dopravy v intraviláne Bratislavy. Celkovo za tri mesiace (marec, apríl, máj) prešlo Prístavným mostom až o 60 000 nákladných áut menej v porovnaní s obdobím pred zákazom tranzitu. V marci sa tranzit presmeroval v smere na Žilinu, od minulého týždňa zákaz tranzitu platí aj v opačnom smere.
Most Lanfranconi majú motoristi k dispozícii od roku 1992. V posledných rokoch prebehla oprava a výmena mostných záverov, vozovky. Okrem toho sa menilo aj zábradlie a osvetlenie na lávkach pre cyklistov na bočných stranách mosta. Diaľničný most na D2 cez Dunaj tiež patrí medzi kľúčové bratislavské tepny, denne ním prechádza takisto okolo 100 000 vozidiel.
„Oba diaľničné mosty sú vybavené inteligentným líniovým dopravným riadením. To v praxi znamená, že v prípade akejkoľvek udalosti systém automaticky vyhodnotí riziko vytvorenia zápchy a znižuje povolenú rýchlosť niekoľko kilometrov pred potenciálne upchatým úsekom,“ povedal podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ Rastislav Droppa s tým, že doprava je tak plynulejšia a značne to znižuje aj nehodovosť.