
V roku 2007 sme uviedli do prevádzky bratislavský mestský diaľničný tunel Sitina, ktorý je dlhý viac než 1,4 kilometra. Sitina výrazne odbremenila mesto od tranzitnej dopravy smerujúcej najmä do Českej republiky a naopak.
V ďalších rokoch tunely pribúdali najmä na východnom Slovensku, v roku 2009 sa dostaval tunel Bôrik a následne v roku 2015 tunel Šibenik – oba v Prešovskom kraji. V rokoch 2017 až 2021 sa výrazne rozrástla diaľničná infraštruktúra v Žilinskom kraji, vrátane piatich tunelov: tunely Poľana, Svrčinovec, Považský Chlmec, Ovčiarsko a tunel Žilina.
Národná diaľničná spoločnosť v roku 2021 sprejazdnila aj tunel Prešov a v roku 2023 na východe Slovenska pribudol zatiaľ najmladší tunel Bikoš. V tomto regióne v najbližších rokoch pribudne aj ďalší tunel – Okruhliak – ktorý je aktuálne vo výstavbe v rámci úseku R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa.
Medzi rozostavanými tunelmi sa nachádzajú aj dva v žilinskom regióne – Čebrať a Višňové. Po dostavbe bude tunel Višňové najdlhším slovenským diaľničným tunelom s dĺžkou takmer 7,5 kilometra. Národná diaľničná spoločnosť aktuálne obstaráva zhotoviteľa úseku D1 Turany – Hubová, kde takisto pribudnú aj dva diaľničné tunely: Korbeľka a Havran. Po dokončení tohto úseku bude mať Slovensko priame spojenie medzi Bratislavou a Košicami, pričom počas tejto trasy motoristi prejdú až desiatimi tunelmi.