Tunel Prešov otestoval akcieschopnosť všetkých zložiek
V diaľničnom tuneli Prešov, ktorý je súčasťou D1 Prešov, západ – Prešov, juh, horí kamión a stala sa dopravná nehoda osobných vozidiel. Na mieste je množstvo zranených osôb. K tunelu Prešov vyrážajú zásahové tímy hasičov a záchranárov z Prešova.
Príprava na výstavbu nových mostov na D1 pokračuje, na krátky čas uzavrieme ulicu Pri Mlyne
Stavebné práce na D1 Bratislava - Triblavina, rozšírenie postupujú. V najbližších dňoch odstránime posledné súčasti starého mostného objektu na D1, ktorý sa nachádzal v pôvodnej trase D1 a prechádzal ponad ulicu Pri Mlyne. Práce si vyžiadajú víkendovú uzávierku ulice Pri Mlyne.
Kysucký tunel Horelica slúži doprave viac ako 20 rokov
Tunel Horelica s dĺžkou 605 metrov bol slávnostne sprístupnený motoristickej verejnosti v roku 2004 ako súčasť úseku cesty I. triedy Oščadnica – Čadca, Bukov. Jeho výstavba bola realizovaná na etapy, začiatok zachádza do rokov 1996 až 1997. Aktuálna priemerná denná intenzita dopravy je na úrovni vyššej než 18-tisíc vozidiel, pričom podiel nákladnej dopravy je na úrovni viac ako 20 percent.
Rozširovanie D1 pokračuje, na krátky čas uzavrieme ulicu Pri mlyne
Stavebné práce na D1 Bratislava - Triblavina, rozšírenie pokračujú aj v týchto dňoch. Aktuálne prebiehajú búracie práce na mostných objektoch pôvodnej D1. Práce si vyžiadajú víkendovú uzávierku ulice Pri mlyne.
Za posledné roky sme odklonili kamióny z desiatok obcí na Slovensku
Za uplynulé roky odlákali nové úseky diaľnic a rýchlostných ciest kamiónovú dopravu z takmer 30 obcí či mestských častí. Úbytok tranzitnej nákladnej dopravy bol v niektorých lokalitách až na úrovni 94%. Obyvateľov dotknutých obcí nové diaľnice odbremenili od hluku, prašnosti či znečistenia ovzdušia. Napríklad Prešovčania pociťujú pozitívny vplyv nových úsekov D1 a R4, z niektorých častí mesta ubudla drvivá väčšina tranzitujúcich kamiónov.
Protihluková stena Lamač je bližšie k realizácii
Národná diaľničná spoločnosť pokračuje vo výstavbe protihlukových opatrení, ktoré znižujú negatívne dopady dopravy na komfort obyvateľov. V najbližších týždňoch tak odštartuje ďalšia fáza výstavby protihlukovej steny Lamač. Vyšli sme v ústrety obyvateľom bratislavských mestských častí Lamač a Dúbravka, zároveň sme do projektu zapracovali opatrenia, ktoré zvyšujú bezpečnosť a komfort všetkých motoristov na tomto úseku D2.
Na stavbe obchvatu Tvrdošína sa už realizujú vozovky
Výstavba rýchlostného ťahu R3 Tvrdošín – Nižná pokračuje a aktuálne sa stavebné kapacity budú sústreďovať na položenie asfaltových podkladových vrstiev a vrstiev asfaltového krytu v celom rozsahu rýchlostnej cesty, no takisto sa dokončia vozovky na mostoch. Následne sa osadia výplne do protihlukových stien a dokončí sa informačný systém. Na stavbe pracuje v tomto čase 150 stavbárov.
Výstavba bystrickej R1 pokročila, preložka cesty si vyžiada obmedzenie dopravy
Stavebné práce na úseku R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, I. etapa postupujú do ďalšej fázy. Tento viac než trojkilometrový úsek pomôže riešiť komplikovanú dopravnú situáciu najmä pri vstupe do Banskej Bystrice v smere od Brezna. Pre širšie okolie je zase najdôležitejšou časťou úseku vybudovanie nového mosta cez rieku Hron. Ten nahradí súčasný most, ktorý je už na hranici životnosti. Už čoskoro sa na stavbe úseku spustia práce na preložke cesty I/66, ktorú nový rýchlostný úsek v tejto lokalite plne nahradí a odbremení ju od neustále rastúcich dopravných intenzít. Samotné preloženie cesty si však vyžiada obmedzenie existujúcej premávky.
Za 20 rokov nášho pôsobenia pribudla do diaľničnej infraštruktúry desiatka tunelov
Národná diaľničná spoločnosť v čase jej založenia dostala do správy dva diaľničné tunely – Branisko a Horelica. Od vzniku Národnej diaľničnej spoločnosti v roku 2005 pribudlo do diaľničnej siete 10 nových tunelov, a to najmä v Žilinskom a Prešovskom kraji. Aktuálne sú rozostavané ďalšie tri tunely, dva v Žilinskom kraji a jeden pri Prešove. Národná diaľničná spoločnosť tento rok oslavuje svoje 20. výročie.
Zmena v údržbe tunelov - budú sa čistiť prevažne v noci
V Národnej diaľničnej spoločnosti sme zefektívnili a zlepšili procesy pravidelnej jarnej údržby a servisu tunelov. Značnú časť už budeme realizovať len v nočných hodinách, aby sme motoristickú verejnosť obmedzili v čo najmenšej miere a tunely tak uzavrieme v čase najnižších dopravných intenzít.
Skvalitníme stav mosta pri Hornej Strede
V marci začne komplexná oprava ďalšieho mostu s nadregionálnym významom. Oprava diaľničného mostu na D1 pri Hornej Strede za Piešťanmi má dopomôcť k bezpečnejšej a plynulejšej jazde na tomto úseku a potrvá vyše pol roka.
Apelujeme na zvýšenú pozornosť motoristov pri vstupe do Bratislavy
Národná diaľničná spoločnosť apeluje na motoristov, ktorí využívajú úsek D1 pred Bratislavou, aby jazdili zodpovedne a rešpektovali dopravné značenie.